Jest to rodzaj agencji reklamowej, której głównym celem jest budowanie wizerunku firm w Internecie. Działanie prowadzi w oparciu o założenia marketingowe dostarczone przez klienta, założenia te w razie potrzeby modyfikuje na potrzeby kampanii reklamowej. Najważniejszym zadaniem agencji interaktywnej jest prowadzenie działań, które przełożą się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży danego produktu lub usługi oraz zwiększenie widoczność klienta w sieci.
Do obszaru jej pracy zaliczamy:
– tworzenie platform WWW (strony oraz sklepy)
– pozycjonowanie stron WWW lub sklepów WWW
– tworzenie materiałów wizualnym na poczet kampanii reklamowych w Internecie np. banerów
– obsługa kont firmowych na platformach społecznościowych
– hosting
– konsultacje w obszarze marketingu internetowego
Dzięki temu, to świetne miejsce dla osób szukających kompleksowej obsługi w sektorze marketingu internetowego. Nie można mylić agencji interaktywnej z agencją public relation. Ta druga odpowiada stricte za wdrażanie rozwiązań polepszających odbiór naszej firmy przez media, czy grupę docelową. Warto również zauważyć, że z roku na rok coraz więcej firm będzie potrzebowało usług agencji interaktywnej. Powodem tego stanu rzeczy jest powiększający się z roku na rok udział sektora internetowego w rynku sprzedaży produktów i usług. W samym 2017 roku było to 54%, o 4 punkty procentowe więcej niż w 2016 roku.