Witamy serdecznie! Dzisiaj zapraszamy do zapoznania się z pierwszą publikacją dot. styli w projektowaniu w 2020 roku.
Muted Color Palettes – stonowana (pastelowa) paleta barw
W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy wzrost stosowania coraz to odważnych kolorów w designie. Dotyczy to marek, które chciały się specjalnie wyróżnić na tle konkurencji. Z jasnymi błękitami, elektryzującymi żółciami i toksycznymi zieleniami pojawiającymi się w trakcie corocznych trendów w projektowaniu graficznym na czele.
W 2020 roku projektanci i marki cofają się jednak od żywych kolorów w kierunku bardziej stonowanych palet kolorów.
Stonowane kolory zostały lekko nasycone czernią, bielą lub kolorem uzupełniającym. Są w zasadzie przeciwieństwem żywych kolorów:

Jak widać poniżej, zespół LinkedIn Marketing używa ostatnio tych stonowanych kolorów w swoich grafikach:

Kandydat na prezydenta i burmistrz South Bend Pete Buttigieg również wybrał stonowane kolory w swojej kampanii:

Nie masz się jednak co martwić, świat projektowania nie będzie w tym roku mniej kolorowy. Kolory mogą być nieco bardziej rozprzestrzenione po całej palecie barw.

Pastelowe kolory współgrają prawie bezbłędnie z neutralnymi kolorami. W tym przykładzie czarne tło i wiele stonowanych kolorów komponują się niemal idealnie:

Ten przykład z Ellevest pokazuje, że stonowaną paletę kolorów można użyć w podobny sposób na znacznie jaśniejszym tle:

Kiedy pracujesz na białym tle, spróbuj użyć jaśniejszych pastelowych kolorów i odwrotnie w przypadku czarnego tła. Sprawi to, że kolory dobrze się wymieszają, zamiast wprowadzać ostry kontrast.
Ponadto możesz użyć stonowanego koloru tła, aby łatwiej było czytać prosty tekst lub treść:

Możesz użyć również stonowanej palety kolorów, aby w prosty i czytelny sposób skomponować całą grafikę:

W żadnej z tych grafik nie brakuje kolorów. Główne kolory po prostu nie dominują.
Po latach stosowania krzykliwych palet kolorów, te stonowane mogą być używane przez marki do sygnalizowania postępu.
Na przykład żywe kolory poprzednio używane przez Apple w ich marketingu, a nawet nowe kolory iPhone’a, zostały zastąpione bardziej stonowanymi barwami:

Jak widać, te pastelowe kolory sprawiają, że produkt wydaje się bardziej nowoczesny i aktualny. Gradient Apple Card, który normalnie cechowałby się krzykliwymi lub jasnymi kolorami, tak jak w Apple Music, w rzeczywistości używa także kolorów stonowanych!
Ostatnim tematem w tym rozdziale jest to, że pastelowe kolory sprawiają, że Twoje projekty wyglądają naturalnie. Modne marki lifestylowe już wdrażają ten styl w swoim marketingu. Od innowatorów w branży fitness z Classpass:

Przez firmy konopne, np. Dosist:

Do Zume, który próbuje wyeliminować problem marnotrawienia żywności ma świecie:

Więc jeżeli chcesz zaktualizować swoja identyfikację wizualną na rok 2020, polecamy zacząć od stonowanej (pastelowej) palety kolorów. Możesz nawet użyć kolorów marki jako miejsca początkowego i zbudować całą paletę kolorów dodatkowych, dodając trochę czerni lub bieli.
Tak prezentuje się pierwszy rozdział naszego cyklu o stylach w projektowaniu. Mamy nadzieję, że choć część z Was wyciągnie z niego ciekawe wnioski i zastosuje ww. opisany styl w swoich projektach.
źródło: venngage.com