Trendy w projektowaniu cz. 1

Trendy w projektowaniu

Witamy serdecznie! Dzisiaj zapraszamy do zapoznania się z pierwszą publikacją dot. styli w projektowaniu w 2020 roku.

Muted Color Palettes – stonowana (pastelowa) paleta barw

W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy wzrost stosowania coraz to odważnych kolorów w designie. Dotyczy to marek, które chciały się specjalnie wyróżnić na tle konkurencji. Z jasnymi błękitami, elektryzującymi żółciami i toksycznymi zieleniami pojawiającymi się w trakcie corocznych trendów w projektowaniu graficznym na czele.

W 2020 roku projektanci i marki cofają się jednak od żywych kolorów w kierunku bardziej stonowanych palet kolorów.

Stonowane kolory zostały lekko nasycone czernią, bielą lub kolorem uzupełniającym. Są w zasadzie przeciwieństwem żywych kolorów:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Jak widać poniżej, zespół LinkedIn Marketing używa ostatnio tych stonowanych kolorów w swoich grafikach:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Kandydat na prezydenta i burmistrz South Bend Pete Buttigieg również wybrał stonowane kolory w swojej kampanii:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Nie masz się jednak co martwić, świat projektowania nie będzie w tym roku mniej kolorowy. Kolory mogą być nieco bardziej rozprzestrzenione po całej palecie barw.

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Pastelowe kolory współgrają prawie bezbłędnie z neutralnymi kolorami. W tym przykładzie czarne tło i wiele stonowanych kolorów komponują się niemal idealnie:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Ten przykład z Ellevest pokazuje, że stonowaną paletę kolorów można użyć w podobny sposób na znacznie jaśniejszym tle:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Kiedy pracujesz na białym tle, spróbuj użyć jaśniejszych pastelowych kolorów i odwrotnie w przypadku czarnego tła. Sprawi to, że kolory dobrze się wymieszają, zamiast wprowadzać ostry kontrast.

Ponadto możesz użyć stonowanego koloru tła, aby łatwiej było czytać prosty tekst lub treść:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Możesz użyć również stonowanej palety kolorów, aby w prosty i czytelny sposób skomponować całą grafikę:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

W żadnej z tych grafik nie brakuje kolorów. Główne kolory po prostu nie dominują.

Po latach stosowania krzykliwych palet kolorów, te stonowane mogą być używane przez marki do sygnalizowania postępu.

Na przykład żywe kolory poprzednio używane przez Apple w ich marketingu, a nawet nowe kolory iPhone’a, zostały zastąpione bardziej stonowanymi barwami:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Jak widać, te pastelowe kolory sprawiają, że produkt wydaje się bardziej nowoczesny i aktualny. Gradient Apple Card, który normalnie cechowałby się krzykliwymi lub jasnymi kolorami, tak jak w Apple Music, w rzeczywistości używa także kolorów stonowanych!

Ostatnim tematem w tym rozdziale jest to, że pastelowe kolory sprawiają, że Twoje projekty wyglądają naturalnie. Modne marki lifestylowe już wdrażają ten styl w swoim marketingu. Od innowatorów w branży fitness z Classpass:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Przez firmy konopne, np. Dosist:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Do Zume, który próbuje wyeliminować problem marnotrawienia żywności ma świecie:

Trendy w projektowaniu
źródło: venngage.com

Więc jeżeli chcesz zaktualizować swoja identyfikację wizualną na rok 2020, polecamy zacząć od stonowanej (pastelowej) palety kolorów. Możesz nawet użyć kolorów marki jako miejsca początkowego i zbudować całą paletę kolorów dodatkowych, dodając trochę czerni lub bieli.

Tak prezentuje się pierwszy rozdział naszego cyklu o stylach w projektowaniu. Mamy nadzieję, że choć część z Was wyciągnie z niego ciekawe wnioski i zastosuje ww. opisany styl w swoich projektach.

źródło: venngage.com

W celu wygodnego korzystania ze strony, wymagana jest akceptacja Polityki Prywatności oraz Polityki Cookies. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.