Dzisiaj przedstawiamy Wam kolejny styl w projektowaniu na 2020 rok.
Gradienty kolorystyczne
Już trzeci rok z rzędu gradienty będą głównym trendem w świecie projektowania graficznego. Każdego roku wydaje się, że projektanci wciąż szukają nowych sposobów użycia gradientów w swoich projektach. Rok 2020 nie jest inny. Początkowo gradienty były używane głównie jako przyciągające wzrok tła, jak w tym przykładzie z INC:

Następnie w zeszłym roku gradienty stały się centralnym punktem wielu grafik:

Teraz, gdy ich status nowości zaczyna zanikać, gradienty będą stosowane jako kolejny standardowy element projektu. Gradienty zamiast zostać wyrzucone do kosza jako kolejna przelotna moda, znalazły swoje miejsce w świecie projektowania. Na przykład Grammarly użyła gradientów zamiast płaskich kolorów w swoich grafika w mediach społecznościowych:

Gradientów można użyć również do zwiększenia głębi złożonych ilustracji, takich jak poniżej:

Dzięki zastosowaniu prostych gradientów dodano do nich atmosferę marzeń. Gradienty są używane nieco bardziej subtelnie w tych ilustracjach poniżej:

Ponieważ marki nadal używają tego rodzaju ilustracji, gradienty będą zastąpić płaskie kolory, aby nadal wyróżniać naszą markę/produkt od innych firm. Ponadto wraz ze wzrostem stosowania pastelowych palet kolorów gradienty również są w stanie zastąpić żywe i jasne kolory. Apple Card jest świetnym przykład takiej zmiany:

Gdyby została wydana w zeszłym roku, gradient byłoby o wiele bardziej żywy i kolorowy. Ale jak widać, karta wydaje się być dużo bardziej profesjonalna, nowoczesna i powściągliwa, unikająca jasnych i wyrazistych kolorów. Jak widać gradienty nie wykazują żadnych oznak starzenia się, ale sposób w jaki z nich korzystasz w 2020 roku musi być o wiele bardziej innowacyjny niż w poprzednich latach.
I to już koniec drugiego rozdziału naszego cyklu poświęconego trendom w projektowaniu w 2020 roku. Serdecznie zapraszamy do oczekiwania na kolejny. A w nim o abstrakcyjnym i marzycielskim stylu projektowania.